Beton_Prisen_39.jpg

Toppen af dansk betonarkitektur hædret

140 arkitekter, entreprenører, rådgivere og andre branchefolk hyldede torsdag cremen af dansk betonarkitektur ved en prisfest på Dansk Arkitektur Center torsdag den 30. marts.

Særligt hædret blev Mads Bjørn Hansen og Mette Tony fra Praksis Arkitekter for Frihavns Tårnet, som fik tildelt Betonelement-Prisen 2017 og Utzon-Statuetten af Betonelement-Foreningen.

Hæder fik også arkitekterne og de udførende entreprenører bag klimaparken sØnæs i Viborg og Kvæsthus-projektet ved skuespilhuset i København. De vandt henholdsvis Bæredygtig Beton Prisen 2017, som branchefællesskabet Dansk Beton uddelte for femte gang, og In-situ Prisen 2017 uddelt af Fabriksbetonforeningen.

Det storstilede arrangement vidnede om, at beton i dag er et både anerkendt og respekteret materiale, som arkitekterne for længst har læst at elske. Tidligere tiders blakkede ry er blæst væk af arkitektoniske og bæredygtige vinde, var Dagens Byggeris beskrivelse af stemningen blandt gæsterne til prisfesten.

Læs mere om de tre priser
Bæredygtig Beton PrisenIn Situ PrisenBetonelement-Prisen

Se fotos fra festen